Benzínové Motory

Hyundai 2,0i DCVVT

zážehový řadový čtyřválec DOHC s vícebodovým vstřikováním

  • Zdvihový objem motoru: 1998 cm3
  • Max. výkon: 120,7 kW/ 164 k při 6200 ot./min
  • Max. točivý moment:197,2 Nm při 4600 ot./min
  • Max rychlost: 207 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 10,5 s

Spotřeba paliva

  • Město: 10,1 l
  • Mimo město: 6,3 l
  • Kombinovaná: 7,7 l

Hyundai 2,4i DCVVT

zážehový řadový čtyřválec DOHC s vícebodovým vstřikováním

  • Zdvihový objem motoru: 2359 cm3
  • Max. výkon: 127,9 kW/ 174 k při 6000 ot./min
  • Max. točivý moment:227 Nm při 4000 ot./min
  • Max rychlost: 213 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 8,9 s

Spotřeba paliva

  • Město: 10,8 l
  • Mimo město: 6,3 l
  • Kombinovaná: 8,0 l

Hyundai 3,3i V6 CVVT

zážehový šestiválec V6 DOHC s vícebodovým vstřikováním

  • Zdvihový objem motoru: 3342 cm3
  • Max. výkon: 184 kW/ 250 k při 6000 ot./min
  • Max. točivý moment:310 Nm při 4500 ot./min
  • Max rychlost: 230 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 7,7 s

Spotřeba paliva

  • Město: 14,0 l
  • Mimo město: 7,4 l
  • Kombinovaná: 9,9 l

 

Naftové motory

Hyundai 2,0 CRDi VGT

Vznětový řadový čtyřválec SOHC 16V se systémem common rail

  • Zdvihový objem motoru: 1991 cm3
  • Max. výkon: 110 kW/ 150 k při 3800 ot./min
  • Max. točivý moment:305 Nm při 1800 – 2500 ot./min
  • Max rychlost: 203 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 10,2 s

Spotřeba paliva

  • Město: 7,8 l
  • Mimo město: 5,0 l
  • Kombinovaná: 6,0 l

Auto nabídne několik novinek. Tou první je instalace zážehového čtyřválce s přeplňováním, který nahradí šestiválec. Výkon 204 kW při dvou litrech tak nabízí zajímavý měrný výkon 102 kW na jeden litr. Přitom by měla být měrná spotřeba na dálnici jen 6,9 l na 100 km. Jak to bude se spotřebou v reálném evropském cyklu (uváděná spotřeba je podle americké normy EPA), to zatím nevíme.

V předchozím článku jsme představili motor o objemu 2,4 litru. Ten je základem i k hybridnímu vozu. Je však dost upraven. Například byla jeho elektronika změněna tak, aby motor pracoval v takzvaném Atkinsonově cyklu. Ten zvyšuje účinnost motoru a přitom snižuje emise, protože lépe využívá teplo pro spalování směsi. Výkon motoru je 124 kW. K němu je pak přidán elektromotor o výkonu 30 kW. Teprve až pak je automatická šestistupňová převodovka.