Motory
Honda Accord Sedan nabízí 2 benzínové motory (2.0i-VTEC Comfort, 2.4i-VTEC Executive). Dále nabízí 1 naftový motor (2.2i-DTEC Elegance).
Benzínový motor
HONDA Accord Sedan 2.0i-VTEC Comfort
-
Zdvihový objem: 1 997 ccm
-
Počet válců/ventilů: 4/16
-
Vrtání/zdvih: 81,0 x 96,9
-
Max.výkon: 115 KW při 6 300 ot. /min
-
Max.točivý moment: 192 Nm při 4 100 ot. /min
-
Maximalní rychlost: 215 km/h
-
Zrychlení 0 – 100 km/h : 9,4 s
Spotřeba paliva:
-
Město: 9,4 l
-
Mimo město: 5,9 l
-
Kombinovaná spotřeba: 7,2 l
HONDA Accord Sedan 2.4i-VTEC Executive
-
Zdvihový objem: 2 354 ccm
-
Počet válců/ventilů: 4/16
-
Vrtání/zdvih: 87,0 x 99,0
-
Max.výkon: 148 KW při 7 000 ot. /min
-
Max.točivý moment: 234 Nm při 4 300 ot. /min
-
Maximalní rychlost: 227 km/h
-
Zrychlení 0 – 100 km/h : 8,1 s
Spotřeba paliva:
-
Město: 11,9 l
-
Mimo město: 7,0 l
-
Kombinovaná spotřeba: 8,8 l
Naftový motor
HONDA Accord Sedan 2.2i-DTEC Elegance
-
Zdvihový objem: 2 199 ccm
-
Počet válců/ventilů: 4/16
-
Vrtání/zdvih: 85,0 x 96,9
-
Max.výkon: 110 KW při 4 000 ot. /min
-
Max.točivý moment: 350 Nm při 2 000 ot. /min
-
Maximalní rychlost: 212 km/h
-
Zrychlení 0 – 100 km/h : 9,7 s
Spotřeba paliva:
-
Město: 7,5 l
-
Mimo město: 4,9 l
-
Kombinovaná spotřeba: 5,9 l
Čtyři nové moderní motory s jedněmi z nejnižších emisí škodlivin v segmentu
Nový Accord patří mezi první automobily, jejichž kompletní řada motorů splňuje připravovanou emisní normu Euro 5, přestože tato norma vstoupí v platnost až v září 2009. Těchto výjimečných ekologických parametrů přitom nebylo dosaženo na úkor potěšení z jízdy – lepší hospodárnost naopak přichází společně s vyšším výkonem a flexibilitou.
Poprvé bude veřejnosti představena druhá generace dieselového motoru Honda, který dále rozvíjí vynikající kvality mnohokrát oceněného motoru i-CTDi a znovu tak zvedá laťku v oblasti technologií dieselových motorů. Technická vyspělost a celkové schopnosti řadí tento motor mezi světovou špičku a podtrhují tvrzení, že Honda Accord nabízí jednu z nejvýhodnějších kombinací dynamického výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí, jaké jsou dnes na trhu k dispozici.
Podobně jako jeho předchůdce, také nový motor i-DTEC je kompaktní, lehký a vyznačuje se vytříbeným chováním a nízkou hladinou hluku. Využívá nejmodernější technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven filtrem pevných částic, který významným způsobem omezuje emise sazí. Sportovně založení řidiči ocení jeho vyšší výkon a hodnotu točivého momentu. Výkon je o 10 k vyšší (150 k/110 kW) při stejné hodnotě 4 000 ot./min., zatímco točivý moment nově dosahuje hodnoty 350 Nm při 2 000 ot./min.
Nabídku dieselových verzí rozšiřuje nový dieselový motor s výkonem 180 koní (132 kW) s točivým momentem 380 Nm v rozpětí otáček 2 000 – 2 750 ot./min. Tento motor je k dispozici s výbavou Type S, Executive a Top Executive.
Benzínový dvoulitrový motor i-VTEC nabízí výkon srovnatelný s jeho předchůdcem – 115 kW (156 k) při 6 300 ot./min. – avšak jeho hlavní výhodou je mimořádně nízká spotřeba paliva. Mezi hlavní technické změny patří větší průměr sacích ventilů, dále optimalizovaný zdvih a časování ventilů.
2,4-litrový motor má vyšší výkon – disponuje 148 kW (200 k) při 7 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 233 Nm při 4 500 ot./min. – oproti původním hodnotám 140 kW (190 k) a 223 Nm. Těchto hodnot bylo dosaženo díky zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1, většímu průměru ventilů, úpravě časování ventilů a optimalizaci výfukového systému.
6-stupňová manuální / 5-stupňová automatická převodovka
Tři motory (kromě dieselového motoru s výkonem 180k) mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou.
Vozy vybavené manuální převodovkou disponují „indikátorem řazení“, který se nachází ve středu otáčkoměru. Zde se zobrazují pokyny ‘UP’ (nahoru) nebo ‘DOWN’ (dolů), které řidiče informují o optimálním okamžiku (z hlediska spotřeby paliva), kdy přeřadit na jiný rychlostní stupeň; testy provedené společností Honda prokázaly, že jednoduchým dodržováním těchto pokynů je možné dosáhnout úspory paliva ve výši až 5 procent.
Pětistupňová automatická převodovka má nově přímou sekvenci pozic ‘P R N D S’: v poloze „S“ je k dispozici režim sekvenčního řazení pomocí páček pod volantem, který umožňuje manuální řazení nebo zablokování určitého zařazeného rychlostního stupně.