City
Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Je nabízen čtyřdobým řadovým kapalinou chlazeným 4 válcem uloženým napříč o obsahu 1339 ccm s výkonem 61kw a 8ventilovou technikou. U tohoto motoru Honda nepoužívá systém VTEC, pouze rozvod SOHC i-DSI a vstřikování paliva PGM-FI
Honda city koncepčně vychází z modelu Jazz má ovšem odlišnou karoserii. V asii se tento model prodává pod označením Honda Aria. Model se dodává ve čtyrech stupních výbav a to s manuální nebo automatickou převodovkou CVT.
Koncepce vývoje
U nového modelu CITY si konstruktéři značky Honda stanovili následující cíle:
Dynamická, dopředu skloněná příď odlišující vůz od ostatních automobilů
V rámci filozofie „Siluety šípu“ vyjadřuje příď nahromaděnou energii šípu letícího vpřed. Pro zlepšení proudění energie ve vertikálním i v horizontálním směru je kapota rozdělena dvěma liniemi, které se harmonicky sbíhají směrem k mřížce chladiče a vytvářejí přitažlivý vertikální prvek. Současně se od mřížky chladiče rozbíhají linie směrem do stran, které společně se světlomety přispívají k dojmu šířky.
Výrazné světlomety s ambiciózním vzhledem
Světlomety mají nízký a široký profil se začerněnou spodní částí. Tím vzniká ostrý a živý dojem, který zdůrazňuje kompaktní charakter přídě. Rozmístění světlometů, parkovacích světel a ukazatelů směru přispívá k propracovanému a sofistikovanému vzhledu, přičemž současně vizuálně zdůrazňuje dojem šířky.
Pohled zezadu: Dynamický a robustní vzhled s dojmem šířky
Díky svému nezapomenutelnému vzhledu je záď rozpoznatelná na první pohled. Namísto využití tradiční karoserie charakteristické pro sedany, která se vyznačuje krátkou přídí a dlouhou zádí, se konstruktéři Honda rozhodli záď zkrátit. Zadní rohy vyvýšeného víka zavazadlového prostoru byly posunuty relativně vpřed. Díky tomuto řešení působí záď vizuálně kratší, což přispívá k dynamickému a robustnímu dojmu a zdůrazňuje dojem šířky vozu. Ve spodní části zádě se nacházejí ploché blatníky, které díky svému rozšíření ještě více zdůrazňují dojem stability.
Design interiéru s pocitem šířky a robustnosti
V interiérech kompaktních automobilů je přístrojový panel obvykle oddělen od dveří, aby se odstranil pocit stísněnosti daný malou šířkou vozidla.
U nové Hondy CITY bylo však použito řešení, kdy přístrojový panel plynule přechází do výplní dveří. K vytvoření pocitu šířky a robustnosti konstruktéři využili silný kontrast mezi pozitivním zakřivením palubní desky a negativní křivkou její spodní části, ve které se nachází rozměrný odkládací prostor.
Moderní design přístrojového panelu
Ukazatele na přístrojovém panelu jsou tvořeny kartáčovaným stříbrným/bronzovým povrchem s výrazným kovovým tónem. Ukazatel rychlosti má podsvícenou trojrozměrnou stupnici a vnější prstenec, které ještě více zesilují moderní vzhled vozidla.