![octavia_200x80 octavia_200x80](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda/thumbs/thumbs_copy_0_octavia_200x80.jpg)
![octavia_fl_02 octavia_fl_02](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-octavia/thumbs/thumbs_octavia_fl_02.jpg)
![octavia_fl_03 octavia_fl_03](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-octavia/thumbs/thumbs_octavia_fl_03.jpg)
![01_superb 01_superb](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-superb/thumbs/thumbs_01_superb.jpg)
![02_superb 02_superb](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-superb/thumbs/thumbs_02_superb.jpg)
![01_0 01_0](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-roomster/thumbs/thumbs_01_0.jpg)
![yeti_02 yeti_02](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-yeti/thumbs/thumbs_yeti_02.jpg)
![02 02](http://www.katalog-vozidel.cz/wp-content/gallery/skoda-praktik/thumbs/thumbs_02.jpg)
přeplňovaný čtyřválcový benzínový motor.
Spotřeba paliva
První prototyp kupé s označením Opel Experimental GT se představil na frankfurtském autosalonu 1965 a následně i v Paříži, Ženevě, Turínu a New Yorku. Zájem veřejnosti předčil všechna očekávání a nejčastější otázkou bylo, kdy se vůz začne vyrábět. Před zahájením výroby však bylo nutné vyřešit několik problémů.
Prototyp využíval podvozkové skupiny sériového modelu Kadett, jehož sportovní úpravy slavily úspěchy například na rallye Monte Carlo a Tour d’Europe. K dosažení výhodného rozložení hmotnosti byl motor oproti sériovému Kadettu s předním pohonem posunut co nejvíce dozadu. Toto uspořádání bylo testováno na okruhu Nürburgring a jízdní vlastnosti potvrdily očekávání. Prototyp byl také „ofukován“ ve stuttgartském větrném tunelu a na základě těchto měření byl poněkud přepracován předek vozu i zadní část, která dostala typický „kachní“ tvar s ostrou hranou tvořící malý spoiler, trochu připomínající americký Chevrolet Corvette druhé generace.